Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Distanční výuka v hodinách německého jazyka
ŠIMEČKOVÁ, Anna
Tato diplomová práce reaguje na nově vzniklou potřebu distanční výuky v době koronavirové krize. V teoretické části jsou prezentována specifika distanční výuky cizích jazyků, přičemž zároveň byly provedeny rešerše odborných textů a závěrečných zpráv ČŠI k distanční výuce němčiny a dále je podán přehled o počítačových aplikacích, které mají učitelé cizích jazyků k dispozici k přípravě vlastní výuky. Hlavní důraz je kladen na empirickou část práce. V ní je velmi detailně analyzována učebnici Team Deutsch včetně všech materiálů, které jsou k dispozici online, a to zejména z hlediska možností jejich využití v distanční výuce. Selektivně, na základě vlastní metodologie, jsou vybrány vhodné texty a vhodná cvičení, na tomto základě je navrhnut konkrétní postup při práci s nimi ve výuce. Tyto materiály jsou testovány, monitorovány a vyhodnocovány na základě evaluačních formulářů. Na základě získaných poznatků a za využití specifického softwaru a vybraných počítačových aplikací jsou navrhnuty vlastní texty a cvičení vhodné pro distanční výuku němčiny a jejich použití je ověřeno ve vlastní pedagogické praxi.
Výukový software pro vizuální a textové programování v Lua/LÖVE
Medek, Petr ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuálním programováním v jazyce Lua s frameworkem LÖVE. V rámci práce vznikla webová aplikace pro výuku programování v Lua/LÖVE. Aplikace podporuje jak blokové, tak i textové programování. Vytvořené hry lze jednoduše spustit na platformě Android pomocí vytvořené Android aplikace. Webová aplikace obsahuje také výukové tutoriály vhodné pro výuku na základních a středních školách.
Historie školy ve Velkých Karlovicích - Miloňově
Černochová, Zdenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Předmětem diplomové práce je historie školy z Velkých Karlovic - Miloňova. Práce je historicko-empirická. Cílem empirické části je zjistit formou kvalitativního výzkumu, jak lidé z tamní oblasti, kteří školu v Miloňově navštěvovali, vnímali školství a vzdělání v těžkém, hornatém kraji Valašska. Naplnění cíle je porovnáno s prostudovanými kronikami školy z Miloňova. Druhým cílem práce je provést literární rešerši historie školství a vzdělávání na Valašsku a ucelenou studii o historii školy v údolí Miloňov. Práce pojednává také o kopii stavby zmiňované školy umístěné ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Součástí práce je také rozhovor se zodpovědným kurátorem a odborným garantem, který zodpovídal za stavbu školy v muzeu. Kopie školy z Velkých Karlovic - Miloňova v areálu Valašského muzea nabízí řadu edukačních pořadů pro školy. Doplňkem diplomové práce je i pracovní list, který bude možno využívat pro děti 1. stupně ZŠ při programu "Přivítání ve školním roce". Tento program je nabízen Valašským muzeem v přírodě na začátku září. Klíčová slova Škola ve Velkých Karlovicích - Miloňově, historie školy, Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, výukové programy, školství na Valašsku
Historie školy ve Velkých Karlovicích - Miloňově
Černochová, Zdenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Předmětem diplomové práce je historie školy z Velkých Karlovic - Miloňova. Práce je historicko-empirická. Cílem empirické části je zjistit formou kvalitativního výzkumu, jak lidé z tamní oblasti, kteří školu v Miloňově navštěvovali, vnímali školství a vzdělání v těžkém, hornatém kraji Valašska. Naplnění cíle je porovnáno s prostudovanými kronikami školy z Miloňova. Druhým cílem práce je provést literární rešerši historie školství a vzdělávání na Valašsku a ucelenou studii o historii školy v údolí Miloňov. Práce pojednává také o kopii stavby zmiňované školy umístěné ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Součástí práce je také rozhovor se zodpovědným kurátorem a odborným garantem, který zodpovídal za stavbu školy v muzeu. Kopie školy z Velkých Karlovic - Miloňova v areálu Valašského muzea nabízí řadu edukačních pořadů pro školy. Doplňkem diplomové práce je i pracovní list, který bude možno využívat pro děti 1. stupně ZŠ při programu "Přivítání ve školním roce". Tento program je nabízen Valašským muzeem v přírodě na začátku září. Klíčová slova Škola ve Velkých Karlovicích - Miloňově, historie školy, Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, výukové programy, školství na Valašsku
Digitalizovaný experiment - prostředek k osvojení vybraného učiva obecné chemie
Bartoš, Ivan ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, David (oponent) ; Svoboda, Lubomír (oponent)
Shrnutí Analýzou elektronických učebních opor, online aplikací a výukových programů u nás i v zahraničí jsem dospěl k závěru, že je třeba vytvořit flexibilní multimediální didaktický prostředek (dále jen FMDP) obsahující digitalizované experimenty z obecné chemie. Zároveň jsem rozborem stávajících databází, CD ROMů a VHS se zfilmovanými experimenty zjistil, že řada efektních experimentů s pyrotechnickými prvky nebyla dosud digitalizována vůbec nebo ne v měřítku "většího množství" chemikálií. Zvolený programovací jazyk C#, v němž byl FMDP vytvořen, se ukázal pro účely tohoto projektu jako nejvhodnější. Tato volba vyplynula z konzultace s počítačovými programátory a byla motivována především širšími možnostmi C# oproti HTML zahrnujícími jednoduché modifikace obsahu FMDP. Učitelé s minimálně základní počítačovou gramotností mohou do FMDP libovolně zasahovat, měnit jakékoli jeho části a přizpůsobovat jej vnitřním i vnějším podmínkám procesu edukace. S přihlédnutím k dotazníkovému průzkumu zjišťujícímu požadavky žáků na formu a obsah experimentů po fenomenální stránce jsem zfilmoval a digitalizoval zvláště ty experimenty, které prezentují chemické děje doprovázené vznikem značného množství dýmu, emisí světla, explozí a překvapivými změnami barev. Na základě statistického vyhodnocení statistických souborů žáků a...
Podpora počítačové výuky pro handicapované
Bauerová, Zuzana ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Heller, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá světem handicapovaných lidí (zrakově a sluchově postižených). Blíže vysvětluje dané handicapy a snaží se nahlédnout i do školství v ČR. Hlavní problematikou je počítačová výuka a dostupné kompenzační pomůcky, aby postižení lidé byli schopni samostatně ovládat počítač a (v dnešní době nezbytný) internet. Těchto pomůcek již existuje celá řada, nemá tedy smysl popisovat každý z nich. Bylo vybráno několik "zástupců", aby se dal vysvětlit jejich smysl a popsat funkčnost. Vzhledem k tomu, že konkurence je veliká a tyto pomůcky jsou čím dál efektivnější, je potřeba brát v úvahu veškeré činitele (především náročnost na obsluhu a poměr cena vs. výkon). Bohužel to není levná záležitost, ale zato svůj účel splňují dokonale.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.